Choć spowolnienie gospodarcze nie ułatwia firmom ekspansji, dla Senetic ten rok był pełen spektakularnych sukcesów w obszarze eksportu. Prowadzenie biznesu o zasięgu międzynarodowym na bardzo konkurencyjnym rynku IT nie jest łatwym zdaniem, jednak dla nas ten rok był znakomity pod względem wyników. Doceniono je również w międzynarodowym środowisku.
Otrzymaliśmy główną nagrodę w konkursie organizowanym przez Puls Biznesu i PwC – Polska Firma Międzynarodowy Czempion w kategorii Eksporter. Pojawiliśmy się w zaszczytnym gronie najlepszych polskich firm, które wykazują się innowacyjnym podejściem do prowadzenia biznesu.
Zdobyliśmy tytuł National Winner w kategorii The Digital Technology Award with Turnover of €26-150M w prestiżowym konkursie European Business Awards, który nagradza największe sukcesy biznesowe w różnych branżach. Polskę reprezentowało w tej edycji aż 13 firm.
Otrzymaliśmy nominację w konkursie e-Commerce Polska Awards 2019 w kategorii Best in Crossborder. Konkurs ten to najważniejsze wydarzenie w rodzimej branży e-commerce, gromadzące przedstawicieli najlepszych platform oraz sklepów internetowych.
Nieustanny rozwój
Strategia Senetic od początku istnienia zakłada międzynarodową ekspansję. Wierzymy, że wszystkie firmy powinny mieć równy dostęp do najnowszej technologii. Zgodnie z naszym celem strategicznym, każdego roku docieramy do nowych rynków, aby w kolejnych obszarach polepszyć jakość pracy małych i średnich przedsiębiorstw.
Śledzimy badania i raporty globalnych instytucji badawczych, aby docierać z naszą ofertą do tych państw, które wykazują zainteresowanie poprawą infrastruktury IT by móc zaspokajać rosnący popyt na towary oraz usługi cyfrowe. Wierzymy, że wspierając cyfrową transformację możemy pomóc odblokować prawdziwy potencjał technologiczny tychże krajów – podkreśla Łukasz Bojar, wiceprezes Senetic.
Zapewnienie fachowego wsparcia podczas procesu cyfrowej transformacji jest kluczowe. Senetic jako globalny partner technologii dąży do tego, aby w każdym kraju, nawet tym najmniej uprzemysłowionym, cyfrowa transformacja przynosiła wymierne korzyści. W ten sposób tworzymy szanse biznesowe w każdym z regionów, w którym działamy.
Zapotrzebowanie na usługi chmurowe z roku na rok rośnie. My dostrzegamy ten potencjał i jednocześnie upatrujemy w nim spore szanse na zaistnienie w większości krajów na świecie. Każdorazowo analizujemy zagraniczne rynki, aby dopasować ofertę pod konkretne potrzeby –podkreśla Daniel Kaczmarczyk, Cloud & Software Director. –Jesteśmy bardzo dumni, że w tegorocznym rankingu Computerwolrd TOP200 w kategorii Najwięksi dostawcy usług w modelu cloud w 2018 roku zajęliśmy 18 miejsce. To znaczny awans, bo rok wcześniej mieliśmy dopiero 26 lokatę dodaje.
Wzrastająca sprzedaż to wzrost zaufania
Co roku wzrasta liczba krajów objętych siecią dystrybucji Senetic. W 2018 roku sprzedawaliśmy nasze produkty i usługi do 108 krajów, a w październiku bieżącego roku liczba ta skoczyła do 151. W 2018 roku osiągnęliśmy przychody w wysokości 343 mln zł, z czego 77 proc. ze sprzedaży poza granicami Polski. Największe wpływy nieustannie przynoszą nam lokalne oddziały we Francji, Włoszech, Wielkiej Brytanii i Hiszpanii.
Obecnie roczny wskaźnik wzrostu przychodów ze sprzedaży wynosi aż 30%. Tegoroczne przychody oscylują w granicach 420 mln zł. Prognozujemy, że w 2020 roku przekroczymy próg 500 mln zł. W 2020 r. planujemy nadal dynamicznie rozwijać sprzedaż sprzętu IT w Izraelu i rozpocząć dystrybucję w Brazylii, Indiach, Meksyku, Rosji, Singapurze.
Senetic posiada obecnie 82 dedykowane sklepy internetowe w 24 językach. Nasi specjaliści uprościli i zróżnicowali system płatności, umożliwiając klientowi płatność w lokalnych walutach. Potwierdzamy przez to, że klient zawsze będzie dla nas w centrum zainteresowania – mówi Marcin Białożyt, CEO Senetic.