2

EMC: Polacy chronią prywatność w sieci

EMC: Polacy chronią prywatność w sieci/ Źródło: EMCDo 2019 roku polski rynek e-commerce może wzrosnąć nawet dwukrotnie – wynika z badania przeprowadzonego przez Interaktywny Instytut Badań Rynkowych na zlecenie EMC.

Liczba Polaków korzystających z możliwości zakupów w sieci stale rośnie. Co ważne, wykazują się świadomym podejściem do zagrożeń i chronią swoje dane.

Wcześniej EMC przeprowadziła globalne badanie Privacy Index, obejmujące internautów z 15 krajów, m.in. Rosji, Francji, Chin, Indii, Australii, Nowej Zelandii, Niemiec, USA, Kanady i Wielkiej Brytanii. Zarówno poprzednie, jak i najnowsze wyniki pokazują, że internauci widzą w technologiach cyfrowych ogromny potencjał i szanse, jednak świadomie podchodząc do zagrożeń z tym związanych, aż 84 proc. z nich dba o bezpieczeństwo prywatnych danych. Jedynie 8 proc. nie ma nic przeciwko sprzedawaniu informacji na swój temat. To zwykle osoby między 19 a 24 rokiem życia, w ich przedziale wiekowym aż 24 proc. nie zależy na bezpieczeństwie.

Podejście do prywatności w sieci determinuje m.in. wiek, płeć i wykształcenie. Ogółem ponad 60 proc. respondentów nie chce udostępniać swoich danych. Są to głównie kobiety z wyższym wykształceniem, między 25 a 34 rokiem życia. Zaniepokojeni w tym względzie są również seniorzy powyżej 65 lat, natomiast nie interesują się tym głównie młodzi ludzie z mniejszych ośrodków.

Budowanie zaufania wyzwaniem dla przedsiębiorstw

W Polsce aż 75 proc. ankietowanych sceptycznie podchodzi do zjawiska handlu danymi. Analogicznie do wcześniejszego przypadku, są to najczęściej kobiety  (81 proc. w stosunku do 65 proc. mężczyzn) między 25 a 34 rokiem życia (80 proc.), posiadające wyższe wykształcenie (9/10 respondentów) i mieszkające w dużych lub średnich ośrodkach (do 85 proc.).

Wyniki uwidoczniły wyraźny trend spadku zaufania wobec wykorzystywania danych w sieci. Tylko 25 proc. badanych wierzy w stosowanie zasad etycznych przez firmy i organizacje. Co trzeci uczestnik analizy liczy się z inwigilacją ze strony władz. Tutaj znacznie dominują mężczyźni w wieku 25-34 lat. Na wsparcie ze strony państwa liczy 29 proc. osób, głównie powyżej 65 roku życia.

Badanie dość jasno pokazało, że dla konsumentów ważne jest zachowanie środków ochrony prywatności i to właśnie z przedsiębiorstwami szanującymi dane klientów będą chcieli w przyszłości współpracować.EMC: Polacy chronią prywatność w sieci/ Źródło: EMC

Zostańmy w kontakcie!
Dołącz do naszego newslettera i bądź zawsze na bieżąco z naszymi promocjami i nowościami
Naciskając „Zapisz się” wyrażasz zgodę na otrzymywanie informacji marketingowych na podany adres e-mail. Administratorem Twoich danych osobowych będzie Senetic SA z siedzibą w ul. Kościuszki 227, 40-600 Katowice, Polska. Masz prawo żądania dostępu do danych osobowych oraz do ich sprostowania, usunięcia, lub ograniczenia przetwarzania, a także wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania. Szczegółowe informacje o przetwarzaniu danych osobowych znajdują się w polityce prywatności.
Dziękujemy!
Zostałeś zapisany do naszego newslettera.
Avatar

Anna Gawron

Lubi pisać. Przygodę z technologiami zaczęła dość niepozornie – od fascynacji Nintendo 64. Gdy tylko nadarzyła się okazja, by dzielić się nowinkami technologicznymi, nie mogła odmówić. Współtworząc profesjonalną przestrzeń do informowania o tym, co ważne i ciekawe, analizuje dziesiątki materiałów, by wybrać te, które zainteresują użytkownika. Specjalizuje się w tematyce bezpieczeństwa i technologii użytkowych.

Liczba komentarzy: 2

  1. A może tu nie chodzi o świadome podchodzenie tylko po prostu strach (świadczy o tym np. wiek obawiających się o prywatność w sieci respondentów). Chociaż z drugiej strony, myślę, że w sumie raczej nie jesteśmy ekshibicjonistami w kwestii szastania danymi…

  2. A może ten strach spowodował bardziej rozważne podejście do handlu danymi… Ludzie zaczynają zgłębiać temat w momencie gdy czegoś się boją lub nie znają, a co może być potencjalnie niebezpieczne

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.