Kolejne nowości w ofercie Microsoft. Tym razem gigant z Redmond zdradził, że wkrótce pakiet biurowy Office zostanie wyposażony w wewnętrzny komunikator, ułatwiający współpracę nad dokumentami.
Dzięki tej funkcji osoby pracujące nad konkretnym dokumentem będą mogły wymieniać uwagi w czasie rzeczywistym, bez potrzeby uruchamiania innych aplikacji. Zgodnie z przewidywaniami, programem wbudowanym w pakiet Office Online będzie Skype.
Do tej pory Google dominował wśród narzędzi do edycji dokumentów online, jednak w związku z wprowadzanymi przez Microsoft innowacjami, sytuacja może ulec zmianie.
Na razie funkcja będzie dostępna dla programów Word i Power Point. Jej działanie opiera się na bardzo intuicyjnym mechanizmie – by zainicjować rozmowę, wystarczy włączyć przycisk Chat. Konwersacja możliwa jest również po opuszczeniu pliku roboczego.
Wkrótce na blogu producenta ma się pojawić więcej szczegółów na ten temat.
Office Online
Program jest połączeniem najczęściej używanych funkcji pakietu Office z możliwością jednoczesnej edycji tych samych dokumentów, prezentacji, arkuszy kalkulacyjnych czy notesów przez kilka osób. Umożliwia m.in.:
- tworzenie dokumentów, arkuszy kalkulacyjnych i prezentacji online lub za pomocą klasycznej wersji pakietu Office,
- zapisywanie ich w OneDrive,
- udostępnianie wielu osobom, przy jednoczesnej edycji w czasie rzeczywistym.
By korzystać z programu, wystarczy odwiedzić stronę office.com i zalogować się za pomocą konta Microsoft.