Microsoft nie zwalnia tempa. Tym razem dla swoich użytkowników przygotował nowości w Office 365. O kolejne funkcje wzbogacone zostaną Outlook, Word oraz PowerPoint.
Focused i @mentions
Do Outlooka w wersji webowej oraz desktopowej trafi znana z aplikacji mobilnych inteligentna skrzynka Focused. Outlook przeanalizuje przychodzące wiadomości, a następnie przekierowywał je odpowiednio do skrzynki Focused lub innych folderów. Tym samym na ekranie głównym pojawią się najważniejsze maile, a pozostałe będą segregowane przez odpowiednio przygotowany algorytm.
Funkcja @mentions pozwoli na przywoływanie konkretnych użytkowników poprzez poprzedzanie ich imion znakiem @. Wiadomości oznaczone @ będą wyróżnione, dzięki czemu maile, w których do użytkownika zwrócono się bezpośrednio, nie zostaną przeoczone. Funkcja jest już dostępna dla użytkowników Office Insider w Outlook 2016 dla PC i Mac. Pojawi się również w Outlooku dla iOS, Androidzie i Windows 10 Mobile.
Researcher i Editor
Nowości nie ominą także Worda. Researcher pozwoli na wyszukiwanie informacji wewnątrz Worda, bez konieczności przejścia do okna przeglądarki. Informacje pojawią się w bocznym panelu, do ich wyszukiwania wykorzystywany będzie algorytm Bing Knowledge Graph, który ma gwarantować bezpieczeństwo i wiarygodność. Po wpisaniu poszukiwanej frazy pojawiają się wyniki wraz z danymi o źródle, co ułatwi zamieszczanie cytatów.
Druga z nowości w Wordzie to zaawansowane rozwiązanie bazujące na maszynowym uczeniu i przetwarzaniu języka naturalnego. Editor zadba nie tylko o dobór odpowiednich słów, ale także o stylistykę. Użytkownik otrzyma podpowiedzi w postaci synonimów, prostszych sformułowań czy też lepiej dobranych pojęć. Funkcja wykorzystywać ma chmurę, gdzie analizowany będzie tekst, a także gromadzone informacje o dotychczasowych używanych formach, co pozwoli także na dostosowanie do stylu danego użytkownika.
Zoom
Funkcja Zoom, która dołączy do PowerPointa umożliwi tworzenie nieliniowych prezentacji. Nowa zakładka pozwoli na dowolne przełączanie się pomiędzy slajdami czy przygotowywać inną kolejność ich wyświetlania. Już teraz funkcja Zoom dostępna jest w Office Insider dla użytkowników korzystających z PowerPoint 2016.
Nowe rozwiązania sprawiają, że Office 365 jest jeszcze bardziej przyjazny dla użytkowników. Poza wspomnianymi funkcjonalnościami, do pakietu biurowego Microsoftu dołączyć ma również Planner, o czym można przeczytać tutaj. W razie pytań zachęcamy do kontaktu z naszymi specjalistami: [email protected] oraz +48 32 420 92 15.