Korzystanie z prywatnej sieci społecznościowej w firmie znacząco ułatwia współpracę i pozwala na zwiększenie efektywności zespołu. Takie rozwiązanie proponuje Microsoft. Yammer – bo o nim mowa – powstał z myślą własnie o pracownikach oraz przedsiębiorstwach. Narzędzie jest dostępne w pakiecie Office 365 w planach Business Essentials, Business Premium, E1, E3 oraz E5.
Funkcjonalne rozwiązanie
Prywatna sieć społecznościowa Microsoftu świetnie sprawdza się w biznesie. Umożliwia między innymi tworzenie grup dla dowolnego zespołu, odnajdywanie powiązanych grup i nadawanie im priorytetów czy też udostępnianie ogłoszeń. W ramach konwersacji z kolei możliwe jest publikowanie wiadomości, sprawdzanie statusu dostępności, udostępnianie konwersacji, a ponadto bezproblemowa komunikacja z pracownikami na całym świecie, co dodatkowo ułatwia program Microsoft Translator. Yammer to także prowadzenie konwersacji zewnętrznych z partnerami, dostawcami czy klientami. Dzięki usłudze Yammer można współpracować nad notatkami w czasie rzeczywistym, jak również prowadzić konwersacje związane z dokumentami w aplikacji Office Online. To jednak nie wszystko, co oferuje Yammer. O jego zaletach warto przekonać się osobiście, aktywując usługę.
Zmiany
Microsoft poinformował o bezpłatnym udostępnieniu narzędzia Yammer wszystkim biznesowym użytkownikom pakietu Office 365. Usługa ma być aktywowana automatycznie, proces będzie jednak rozłożony w czasie. Jako pierwsze (od 2 lutego 2016) na udostępnienie Yammera mogą liczyć mniejsze firmy, które wykupiły mniej niż 150 licencji w ramach pakietu Office 365. Od 1 marca 2016 usługa będzie udostępniana użytkownikom biznesowym, którzy wykupili mniej niż 5000 licencji pakietu biurowego. Ostatni etap ruszy 1 kwietnia 2016 roku i obejmować będzie pozostałych klientów biznesowych i wszystkich użytkowników z subskrypcją edukacyjną.
Zachęcamy do obejrzenia krótkiego filmu, w którym nasi specjaliści wyjaśniają czym jest Yammer. Zapraszamy!