Popularna usługa Office 365 stanowi funkcjonalne połączenie biznesowej poczty, wideokonferencji, wiadomości błyskawicznych, możliwości udostępniania dokumentów oraz szeregu innych opcji z aplikacjami Office. Jej potencjał usprawnia pracę i ułatwia rozwój, elastycznie dostosowując się do wzrostu potrzeb biznesowych. Bywa jednak, że odbiorcy nie zawsze wiedzą, jak ją aktywować. O tym, jakie to proste i w jaki sposób szybko się z tym uporać opowiada nasz ekspert ds. rozwiązań firmy Microsoft.
– Czasami klienci po zakupieniu usługi Office 365 mają trudności z jej aktywacją. Wynikają one z kilku metod zabezpieczeń, nie dla wszystkich intuicyjnych, których przejścia wymaga od nas Microsoft. Pamiętajmy, że aktywujemy ważną usługę, która ma mieć zastosowanie biznesowe, więc choćby uwierzytelnianie wieloskładnikowe (przy pomocy telefonu czy maila) jest zdecydowanie na miejscu. W związku z licznymi pytaniami udostępniamy również cykl krótkich filmów instruktażowych, które wyczerpująco przedstawiają szczegóły rejestracji oraz inne problematyczne zagadnienia – mówi Konrad Nieboj, specjalista ds. rozwiązań Microsoft.
Ekspert tłumaczy również, jak wiele może wnieść do organizacji zastosowanie Office 365. – To bardzo intuicyjna usługa, otwierająca przed nami wiele korzyści, których implementacja w biznesie ułatwia komunikację i zarządzanie IT – dodaje. Zaznacza jednak, że wiąże się to z kilkoma niezbędnymi czynnościami. – Jeśli kupujemy licencje roczne przez partnera Microsoft, otrzymujemy dostęp do portalu VLSC (Volume Licensing Service Center), gdzie mamy wgląd we wszystkie zakupione przez nas licencje. Dzięki temu w jednym miejscu zgromadzone są najważniejsze informacje o naszych wcześniejszych inwestycjach. Stąd również należy aktywować posiadane licencje, które – w zależności od typu – różnią się metodą rejestracji. Office 365 rejestruje się poprzez zalogowanie do posiadanego konta, bądź w przypadku jego braku, przez założenie nowego – wyjaśnia.
Sprawne wdrożenie
Poniżej zamieszczamy szczegółową instrukcję, w jaki sposób przeprowadzić aktywację licencji z portalu VLSC, a także wskazówkę, jak rozpocząć korzystanie z Office 365 bez konieczności odwiedzin VLSC.
Poza popularnymi aplikacjami Word, Excel, PowerPoint, Outlook, OneNote, Publisher i Access, Office 365 dostarcza szereg usług wpływających na usprawnienie procesów biznesowych. Profesjonalna poczta, kalendarze, możliwość współdzielenia dokumentów i aktywnej pracy na nich ułatwiają komunikację i przyspieszają pracę nad projektami. Mogą jednak również generować pytania związane – poza usługami – także z funkcjonalnością czy zasadami licencjonowania. Na wszystkie z chęcią odpowiadają nasi specjaliści, którzy za pośrednictwem kanału YouTube lub kontaktu telefonicznego bądź email wyczerpująco wyjaśniąją szczegóły oferty. Wszelkie informacje nt. pakietów, cen oraz referencji można znaleźć na https://office365.senetic.pl/. Strona zawiera także przykłady wdrożeń oraz webinaria. Zapraszamy!