Choć nowy Office pojawił się już w połowie marca, jego wyspecjalizowane rozwiązania sprawiły, że zainteresowali się nim głównie użytkownicy biznesowi. Obecną wersję może bezpłatnie przetestować każdy, niezależnie od tego, czy posiada konto w chmurze Office 365.
Skorzystanie z kolejnej odsłony nie wymaga skomplikowanych operacji. Wystarczy odinstalować poprzedni pakiet (Office 2013) i zainstalować nowy. Pierwszą, rzucającą się w oczy zmianą jest odświeżony interfejs użytkownika. Każdą aplikację wyróżnia teraz inny kolor okien. Nie jest to rewolucyjny krok, ale efekt wizualny jest zadowalający.
Dopiero wgłębienie się w nowe funkcjonalności pozwala poznać, jak bardzo nowa wersja różni się od poprzednich. W odróżnieniu do wcześniejszej, która skierowana była głównie do klientów korporacyjnych, obecna skupia się na użytkowniku końcowym.
Nieograniczony dostęp do plików
Dzięki Office 2016 dostęp do plików w OneDrive jest praktycznie nieograniczony. Pozwala na dowolne otwieranie, tworzenie, zapisywanie oraz edytowanie dokumentów. Nowe funkcjonalności Outlooka pozwalają na sprawniejsze dołączanie ich do wiadomości i konfigurowanie uprawnień. Bardzo wygodnym usprawnieniem jest możliwość współpracy nad przechowywanymi w OneDrive dokumentami.
W intuicyjnym poruszaniu się po nowej platformie ma pomóc wyszukiwarka Tell Me, wskazująca upraszczające pracę polecenia, wyszukujący informacje z fragmentów treści Insights czy filtrujący skrzynkę na podstawie indywidualnych preferencji Clutter.
Uproszczone analizy
To jednak nie wszystko. Analitycy wraz z wejściem na rynek nowej wersji uzyskają dostęp do automatycznych prognoz, bazujących na ciągach danych oraz tworzenia i kształtowania ich źródeł. Udoskonalona edycja umożliwia automatyczne grupowanie, tworzenie modeli danych oraz analizę rozbudowanych tabel.
Wersja Enterprise pozwoli administratorom na pracę z ulepszonymi mechanizmami bezpieczeństwa i kontroli. Dzięki temu możliwe będzie np. zdalne narzucanie polityki współdzielenie treści. Dojdzie do tego także wieloskładnikowe uwierzytelnianie w Outlooku oraz łatwiejsze zarządzanie ruchem sieciowym.