0

Relacja z Microsoft Worldwide Partner Conference 2014

Microsoft WPC 2014Konferencja Microsoft WPC 2014 zgromadziła około 16 000 osób reprezentujących partnerów Microsoft z ponad 140 państw. Wśród tematów przewodnich znalazły się informacje o przyszłych planach firmy, debiuty nowych produktów i debaty na temat sposobów jeszcze lepszej współpracy pomiędzy Microsoftem i jego partnerami.

Hasło przewodnie spotkania – „mobile-first, cloud-first” – wyraźnie sygnalizuje, że strategia Microsoftu w najbliższych latach zakłada mocny rozwój w dziedzinie mobile i rozwiązań chmurowych. Deklaracje te zostały poparte debiutem nowego smartphone’a z systemem Windows – Nokia Lumia 530 oraz nowymi rozwiązaniami dedykowanymi chmurze Microsoft Azure.

W tym roku na konferencji pojawiło się ok 16 000 partnerów Microsoft z całego świata

W tym roku na konferencji pojawiło się ok 16 000 partnerów Microsoft z całego świata

Drugi dzień konferencji przyniósł informacje m.in. o uruchomieniu przez partnera Microsoftu, firmę NetApp usługi NetApp Private Storage oraz współpracy pomiędzy Microsoftem, EMC i Equinix, której efektem jest ExpressRoute – obie usługi pracujące w oparciu o chmurę Azure.

Wrażeniami (i zdjęciami) z Microsoft Worldwide Partner Conference 2014 podzelił się z nami Rafael Białożyt, Software Business Unit Manager, który reprezentował naszą firmę w Waszyngtonie:

Microsoft jest dla nas znaczącym Vendorem, a udział produktów w całej sprzedaży naszej firmy jest ogromny, dlatego World Partner Conference jest dla nas niczym innym jak po prostu „must be.” Jest to już nasza czwarta konferencja WPC i odnoszę wrażenie, że każdy partner dostrzega inne korzyści płynące z udziału w konferencji. Dla nas, z racji tego, że prowadzimy biznes międzynarodowy, jest to przede wszystkim dobre miejsce do spotkań z ludźmi, z którymi współpracujesz w ciągu roku.

Oczywiście, oprócz keynote’ów, gdzie można zapoznać się z kierunkami rozwoju Microsoftu, usłyszeć o nowych produktach, rozwiązaniach lub po prostu, zobaczyć znane twarze czołowego managementu Microsoftu, jest przygotowanych wiele sesji zaadresowanych do różnego rodzaju partnerów. W tym roku, oprócz standardowych sesji technicznych i sprzedażowych, wyjątkowo interesujące okazały się sesje z tzw. „leadershipu”, podczas których różni „guru” z zarządzania sprzedażą lub ludźmi podpowiadali jak poprawić efektywność i podnieść sprzedaż w swoich organizacjach.

Bardzo duże wrażenie robi liczba partnerów, która pomimo dużej dostępności informacji w Internecie, decyduje się czasami nawet na podróż przez pół świata, aby być na miejscu osobiście, posłuchać, zobaczyć i spotkać się z ludźmi. Zaskakująca jest także liczba partnerów z Polski, bowiem w tym roku była ich około setka. To tylko świadczy o tym jak potężny jest polski rynek oraz o ich profesjonalnym podejściu do biznesu. Polscy partnerzy często współpracują miedzy sobą, znają się też z różnych innych eventów czy wyjazdów i innymi słowy jest to po prostu rodzina, która w całości zbiera się raz do roku podczas polskiej kolacji na WPC w Stanach. To było bardzo miłe zobaczyć te wszystkie twarze ludzi, z którymi współpracujesz, ale z którymi w Polsce na co dzień nie masz czasu się spotkać bo wszyscy są zabiegani.

Tegoroczna edycja Microsoft WPC odbyła się w Waszyngtonie, D.C.

Tegoroczna edycja Microsoft WPC odbyła się w Waszyngtonie, D.C.

Lokalizacja konferencji w tym roku była bardzo ciekawa, ładne i interesujące miasto, a hotele położone blisko centrum konferencyjnego. Z tego co wiem, wiele osób biorących udział w konferencji oprócz Waszyngtonu zdecydowała się na zwiedzanie innych miast na wschodnim wybrzeżu, w tym także Florydy. Konferencję uważam za udaną, wiele nowych kontaktów, wiele rozmów, wiele deklaracji i nowych informacji. Wróciliśmy zarażeni „Powerem” robienia biznesu w amerykańskim stylu.

Kolejna konferencja Microsoft WPC odbędzie się w przyszłym roku w dniach 12-16 lipca w Orlando na Florydzie.

Zostańmy w kontakcie!
Dołącz do naszego newslettera i bądź zawsze na bieżąco z naszymi promocjami i nowościami
Naciskając „Zapisz się” wyrażasz zgodę na otrzymywanie informacji marketingowych na podany adres e-mail. Administratorem Twoich danych osobowych będzie Senetic SA z siedzibą w ul. Kościuszki 227, 40-600 Katowice, Polska. Masz prawo żądania dostępu do danych osobowych oraz do ich sprostowania, usunięcia, lub ograniczenia przetwarzania, a także wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania. Szczegółowe informacje o przetwarzaniu danych osobowych znajdują się w polityce prywatności.
Dziękujemy!
Zostałeś zapisany do naszego newslettera.
Avatar

Senetic

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.