Miło nam poinformować, że zostaliśmy wyróżnieni w rankingu Gazele Biznesu, zajmując 8. miejsce w województwie śląskim i 61. w skali kraju. Zestawienie zawiera listę najdynamiczniej rozwijających się małych i średnich firm.
Czynnikami, które brano pod uwagę były m.in. zatrudnienie, sprzedaż, wzrost przychodów w porównaniu z poprzednim rokiem oraz zysk. W zeszłym roku w zestawieniu ogólnopolskim zajęliśmy 116. miejsce.
By obdarować laureatów rankingu statuetkami, gazeta organizuje w 12 miastach Polski spotkania, podczas których rozda statuetki i dyplomy. Uroczystości będą doskonałą okazją do poszerzenia wiedzy i posłuchania najlepszych menedżerów w kraju.
Zestawienie zostało przygotowane przez wywiadownię gospodarczą Coface Poland, odpowiedzialną za weryfikację danych finansowych zgłoszonych przedsiębiorstw. Pełna lista opublikowana jest w dwustustronicowym opracowaniu dodawanym do grudniowego wydania „Pulsu Biznesu”. Wkrótce będzie można ją też znaleźć na stronie internetowej gazele.pl.
Pierwsza edycja odbyła się w 2000 roku. Pomysłodawcy chcieli nagrodzić przedsiębiorstwa, które dynamicznie się rozwijają i doskonale dają sobie radę na rynku wśród większych konkurentów.
Nie tylko Gazele
W ostatnim czasie otrzymaliśmy też kilka innych wyróżnień. W raporcie „Teleinfo 500”, obszernym opracowaniu wydawanym przez miesięcznik Businessman.pl, prezentującym liderów z branży informatycznej i telekomunikacyjnej spośród 500 największych firm znaleźliśmy się na 54. miejscu.
Trafiliśmy również na listę 2000 największych polskich przedsiębiorstw wyróżnionych przez „Rzeczpospolitą”, zajmując 1300 miejsce. Biorąc pod uwagę poszczególne wskaźniki, osiągnęliśmy 24. pozycję pod względem wysokości stopy zwrotu z aktywów i 43. pod względem wysokości stopy zwrotu z kapitału.
Ponadto, Computerworld umieścił nas na 42. miejscu wśród największych polskich firm IT w rankingu „Top 200”.
Przedsiębiorczość ponad podziałami
Nie tylko w Polsce organizowany jest ranking małych i średnich firm. Co roku dzienniki ekonomiczne należące do szwedzkiej grupy Bonnier Press Group organizują je m.in. w Szwecji, Danii, Austrii, Rosji, Estonii i Słowenii. Kryteria są nieco modyfikowane, by dostosować zasady do lokalnych warunków gospodarczych, ale cel pozostaje niezmienny – promowanie małej i średniej przedsiębiorczości.