Firma Microsoft poinformowała o wprowadzeniu usługi mającej ułatwić pracę nad dokumentami. Integrując Office Online z popularnym komunikatorem Skype, umożliwili szybką wymianę uwag w czasie rzeczywistym, bez konieczności każdorazowego rozpisywania się w e-mailach.
Nowe rozwiązanie przekłada się na optymalizację działań w biurze. Jest już dostępne w ramach Office Online Word i Office Online PowerPoint. W ramach pracy z usługą możliwe będzie współdzielenie czatu ze wszystkimi autorami danego dokumentu i prowadzenie z nimi konwersacji. Obsługa jest bardzo intuicyjna – by zainicjować rozmowę, wystarczy włączyć przycisk „Chat”.
Do tej pory to Google dominowało wśród narzędzi do edycji dokumentów online, jednak dynamicznie zmieniające się potrzeby użytkowników wygenerowały konieczność utworzenia rozwiązania pozwalającego na jednoczesną modyfikację tych samych prezentacji, arkuszy kalkulacyjnych czy notesów przez kilka osób.
Nowa opcja umożliwia m.in.:
- tworzenie dokumentów i prezentacji online lub za pomocą klasycznej wersji pakietu Office,
- zapisywanie ich w OneDrive,
- udostępnianie grupie osób, przy jednoczesnej edycji w czasie rzeczywistym.
Korzystanie z programu możliwe jest po zalogowaniu się na office.com.
Wcześniej Skype został zintegrowany także z Outlook.com. Wiąże się to z nową strategią Microsoftu, która skupia się głównie na rynku usług. Biorąc pod uwagę zmiany, jakie w ostatnich miesiącach wprowadził Satya Nadella, wprowadzone innowacje mogą być jedynie początkiem sporych zawirowań w ofercie giganta z Redmond.