Zakup, instalacja i konfiguracja licencji to z reguły prosta sprawa, z którą każdego dnia radzą sobie działy IT w firmach i instytucjach na całym świecie. Może się jednak zdarzyć, że infrastruktura w danej organizacji jest bardziej skomplikowana i krótko mówiąc, nieprzygotowana do pełnego wykorzystywania potencjału rozwiązań Microsoft 365. Co wtedy? Gdzie szukać wsparcia?
Najlepiej u zaufanego partnera Microsoft, który dobrze zna lokalne ograniczenia i problemy środowiska IT oraz ma doświadczenie w pracy z różnymi przypadkami.
Case Study
Klient: https://www.simzachodniopomorskie.pl/
Sytuacja wyjściowa: Społeczna Inicjatywa Mieszkaniowa z województwa zachodniopomorskiego zgłosiła się z problemami w działaniu, obsłudze oraz korzystaniu z produktów Microsoft 365. Klient otrzymał od nas dwóch opiekunów – zarówno handlowego, jak i technicznego, którzy prowadzą go przez cały proces zmian. Po otrzymaniu zgłoszenia o potrzebie wsparcia, zaczęliśmy od zbadania i analizy infrastruktury klienta.
Co się okazało? Jakie problemy udało nam się wykryć?
- w firmie zainstalowanie były różnego rodzaju pakiety Office niekompatybilne z O365;
- dokumenty rozproszone były w różnych miejscach, nie było jednej, scentralizowanej lokalizacji, gdzie byłyby przechowywane;
- brak odpowiednich narzędzi i doświadczenia w obsłudze, skutkował notorycznymi problemami np. z OneDrive itp., nie można było pracować wspólnie na dokumentach;
- zła konfiguracja OneDrive’a skutkowała ciągłymi błędami i problemami w działaniu programu;
- błędnie skonfigurowana aplikacja Microsoft Project nie pozwalała na wykorzystanie możliwości narzędzia;
- brak doświadczenia pracowników w obszarze pełnego wykorzystania zakupionych licencji (potencjał narzędzi był eksploatowany w bardzo małym stopniu).
Proces zmian: po analizie sytuacji wyjściowej przeprowadziliśmy u klienta proces zmian, który pomógł uporządkować zarządzanie licencjami oraz wykorzystywać w pełni możliwości, jakie dają rozwiązania Microsoft.
Co zrobiliśmy?
- Pomogliśmy uporządkować dokumentację – wszystkie dokumenty znalazły się w jednym, scentralizowanym miejscu na SharePoint, posegregowane w witrynie. Co więcej, przypisaliśmy członkom zespołu odpowiednie uprawnienia, co zwiększyło bezpieczeństwo danych firmowych.
- Konta, grupy oraz synchronizacja z OneDrive zostały naprawione, więc klient zyskał możliwość korzystania ze wspólnych funkcjonalności.
- Pomogliśmy skonfigurować aplikacje SharePoint oraz Outlook na urządzeniach mobilnych (smartphone’ach), dając klientowi możliwość korzystania z nich w sposób mobilny.
- Przeprowadziliśmy migrację skrzynek pocztowych do Exchange.
- I, co najważniejsze – przeszkoliliśmy personel! Firma może w końcu wykorzystywać pełne możliwości swoich pakietów, dzięki zdobytej wiedzy – skorzystała z naszego szkolenia “Usługi online + administracja”. Są to dwa szkolenia: dla administratorów oraz dla użytkowników Microsoft 365.
Wybierz kompetentnego partnera biznesowego!
Zdarza się, że rozwiązanie problemów wokół właściwej implementacji rozwiązań Microsoft 365, może wykraczać poza możliwości departamentu IT w firmie, lub gdy nie ma takiego działu w organizacji. Odpowiednia konfiguracja narzędzi Microsoft 365 i odpowiednie wdrożenie są punktem wyjścia to efektywnego korzystania ze wszystkich dostępnych narzędzi. Warto w przypadku trudności mieć możliwość skorzystania ze wsparcia u doświadczonego partnera Microsoft.
Przed rozpoczęciem współpracy z Senetic borykaliśmy się z problemami wokół rozwiązań Microsoft 365. Firma Senetic uporządkowała naszą infrastrukturę, skonfigurowała środowisko wraz z scentralizowaniem dokumentów oraz zwiększeniem ich bezpieczeństwa. Dodatkowo skorzystaliśmy z możliwości przeszkolenia zarówno naszego działu IT, jak i samych użytkowników, co wpłynęło na optymalizację pracy. Planujemy kolejne kroki w kierunku unowocześnienia naszego środowiska, takie standardy chcemy również wdrożyć u naszych podwykonawców. Z pewnością na tym etapie także przyda nam się po raz kolejny pomoc ekspertów Senetic. – mówi Ada Arendt-Koman, Asystentka Prezesa Zarządu firmy SIM.
Opisany przypadek to modelowy przykład problemów, z jakimi mierzą się małe i średnie przedsiębiorstwa, gdzie zasoby personalne w działach IT są ograniczone bądź nie mają wystarczających kompetencji. Dzięki analizie środowiska oraz standardowej pracy konfiguracyjnej poprawiliśmy funkcjonowanie firmy – bez tych “porządków” system nie byłby w stanie uzyskać większej wydajności, a problemy by się nawarstwiały. Najczęściej proste rozwiązania i wsparcie doświadczonego integratora pomagają wyeliminować podstawowe błędy i trudności oraz uzyskać dostęp do pełnego potencjału narzędzi.
Zapraszamy do kontaktu!
Więcej informacji na temat rozwiązań Microsoft znajdziesz na: https://microsoft365.senetic.pl/